Avtor

Sara K.O.

Datum objave

07. 02. 2022


Digitalni marketing, Vsebinski marketing

Vsebinski marketing – skriti potencial rasti podjetja

»Vsebinski marketing je najboljša pot do potencialnih strank« je bil 100% izbran odgovor izmed treh možnih, ki sem jih postavila na praktični delavnici o vsebinskem marketingu avgusta 2021 na Podjetniškem inkubatorju Kočevje. Dve največji težavi pri izvajanju vsebinskega marketinga pa sta pomanjkanje idej in kreativnost. Nič nepričakovanega.
Pa začnimo na začetku.

Kaj vsebinski marketing sploh je? Vsebinski marketing je marketinška tehnika ustvarjanja in deljenja pomembnih in koristnih vsebin z namenom, da jasno določeno občinstvo pritegnemo in pripravimo do sodelovanja. Cilj vsebinskega marketinga je pridobitev dobičkonosnih in zvestih kupcev na dolgi rok. Še drugače, vsebinski marketing je ustvarjanje zastonj vsebine, ki bo pritegnila potencialne kupce in jih spremenila v kupce in obstoječe kupce spodbudila k ponovnim nakupom. Z vsebinskim marketingom potencialne kupce pravzaprav izobražujemo. Kupci nas dobro spoznajo, všeč smo jim in nam zaupajo, zato tudi radi z nami poslujejo.


Raziskave več-milijonskega podjetja Hubspot kažejo, da oglasom zaupa le pičlih 3% ljudi! Verjetno temu botruje druga raziskava, ki je pokazala, da posameznik vidi tudi do 4.000 oglasov na dan. Težka naloga za vsakogar, da pridobi to njegovo zaupanje. S prestopom na vsebinski marketing smo zagotovo bolj opazni, kot s pristopom »mi mi mi, smo najboljši, pridi in kupi«.

Dobro, kako začeti?

Ne glede na to ali se odločite za samostojno izvajanje aktivnosti vsebinskega marketinga ali boste to delo zaupali zunanjem izvajalcu, je izredno pomembno, da poznate in predvsem razumete nekatere ključne stvari.

Vsebinski marketing je tek na dolge proge! Zahteva redno, konsistentno in kvalitetno vsebino in rezultati NISO vidni takoj. Je pa uporaba vsebinskega marketinga na dolgi rok neprecenljivo uspešnejša v primerjavi s klasičnim marketingom z akcijskimi ponudbami sem ter tja. Bistvena prednost je ta, da z vsebinskim marketingom ne povzročimo le večje prodaje, ampak se rast podjetja zgodi zaradi različnih »posledic«. Branding, bolj kvaliteten kader, boljši partnerski odnosi, ugled v družbi in podobno. Na vse to lahko vpliva redna uporaba vsebinskega marketinga.

Kaj vse zajema vsebinski marketing?

  • Vsa družbena omrežja
  • Vsebinske blog zapise
  • Spletna stran
  • Email marketing
  • Youtube posnetki
  • E-knjižice
  • Influencerji
  • PR objave

Pojdimo iz klasičnega marketinga v vsebinskega po korakih…

Če to že opravljate, imate morda težavo drugje. V primeru, da s tem pričenjate, je najpomembnejša razlika med klasiko in vsebino fokus na TEŽAVE kupcev in reševanje teh. Ja, čas je da pozabimo nase in se temeljito posvetimo problemu, ki ga rešujemo. Se postavimo v kožo kupca, si predstavljamo njegov dan, o čem razmišlja, kaj se mu dogaja, česa se boji, kaj si želi.


Odločitev, da mu nekaj »podarite« brezplačno (uporabno vsebino zanj) je sprva težka, a se obrestuje. Večkrat ko mu nekaj podarite, večje zaupanje gradite. Vsaka vsebina, ki mu bo koristila in ne bo rabil še nekaj kupiti od vas, bo korak k dolgoročno uspešnem odnosu.
Ko smo opravili ta najpomembnejši korak, je morda čas, da se na ustvarjanje vsebin dobro pripravimo.

Preden se lotimo vsebin, razčistimo še nekaj…

  • Raziščimo trg na podlagi problema, ki ga rešujemo!
  • Imamo postavljeno strategijo, vizijo in poslanstvo podjetja? Svoj ZAKAJ?
  • Kakšno sporočilo želimo sporočati z vsebinami?
  • Definirajmo našega idealnega kupca (persono)!
  • Kakšne vsebine bomo komunicirali (vsega ne boste mogli pokrivati)?
  • Kako bodo potencialni kupci prišli do naših vsebin?
  • Metrike uspešnosti? Kaj želimo doseči, jih znamo meriti?


Če ste odgovorili na vsa vprašanja, bo ustvarjanje vsebin postalo veliko preprosteje. Morda vas bo sem ter tja le srečalo pomanjkanje idej in kreativnosti, a tudi to se da rešiti. V primeru, da potrebujete pomoč pri zgornjih vprašanjih in se je že zataknilo, se najprej osredotočite na te ključne alineje, ki vam bodo olajšale delo. Na Podjetniškem inkubatorju Kočevje vam nudimo pomoč pri vseh teh tematikah, zato ne oklevajte, če se je na kateri točki »ustavilo«. Obstajajo orodja, ki vam lahko pomagajo čez to, kruto rečeno, nočno moro, ki jo morate prebroditi kot podjetniki.

Ste vse alineje obkljukali ali se je zataknilo?

Kot rečeno, če ste čez vse to že šli, je čas le da pričnete s pisanjem oziroma za to najamete zunanjega izvajalca. Ta pa mora biti zelo dobro informiran o vseh teh rečeh. Kako se samostojno lotiti vsebinskega bloga ali kako meriti rezultate zunanjih izvajalcev je žal tema za čisto nov blog. Ko bi le bilo tako preprosto. Za danes bo dovolj o osnovah in ključnih vprašanjih, ki se nam pri vsebinskem marketingu morajo postaviti sicer bo rezultat nezadovoljiv.

Ste v dilemi, kako naprej? Oglasite se na Podjetniškem inkubatorju Kočevje, ki vam bo pomagal izbrati pravo pot ali vsaj naštel možnosti, ki jih imate pa jih morda trenutno ne vidite. Srečno!


V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.

Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Najdete nas tudi