Spletna prodaja od A do Ž

Serijski podjetnik, Andraž Gavez, o spletni prodaji:
»Poslušanje kupcev bi moralo biti na prvem mestu«

V zadnjih nekaj letih je spletna prodaja postala nepogrešljiv del trgovinskega segmenta. Z napredkom digitalizacije v vseh porah življenja je tako postala naš vsakdan. Število spletnih nakupov hitro narašča, v 2020 sta namreč na spletu nakupovali več kot 2 milijardi ljudi, pri čemer je globalna maloprodaja presegla 3 bilijone evrov. O spletni prodaji od A do Ž smo se pogovarjali z Andražem Gavezom, najbolj poznanim pod blagovno znamko Moja čokolada in enega izmed najuspešnejših v Sloveniji na področju spletne prodaje.

Avtor

Sara K.O.

Datum objave

18. 01. 2022


1… Kako se je po tvojem mnenju spremenila zahtevnost spletne prodaje v zadnjih 5 do 10 let?

Vsako leto je težje in zahteva bolj sofisticirane pristope. Ko je še recimo 5 let nazaj veljalo, da si lahko praktično “iz nič” uspel narediti tudi kakšen večji preboj, je to zadnje 2 leti izjemno težje. Tudi sama korona je precej veliko ljudem dala vedeti, da je prihodnost na spletu in v spletni prodaji & posledično je konkurence še več.

Več kot je ljudi v posamezni panogi, bolj je potrebno izstopati & težje je.

2… Kaj je po tvojem mnenju najpomembnejše, ko se odločimo, da bomo prodajali na spletu? Kje naj začetnik začne?

Uf, to je pa toliko točk, da težko vse napišem. Najbolje se je čim več izobraziti, obiskati predavanja & predvsem vprašati tiste, ki s(m)o to pot že prehodili. Načeloma pa je z vsakim biznisom podobno - za dober posel je potrebno imeti tisti pravi “product-market-fit”.

»V praksi to pomeni za nas, da vsaj enkrat mesečno pregledamo vse naše e-maile, pregledamo socialna omrežja, izzive in vprašanja naših kupcev in poizkusimo na ta vprašanja nasloviti oz. jih rešiti preventivno.«

Andraž Gavez, mojačokolada.si

3… Kako so se kupci na spletu spremenili v zadnjih letih? Opažate spremembe v vašem podjetju?

Predvsem to, da je spletna prodaja že nekaj povsem vsakdanjega in da čedalje več ljudi plačuje s karticami. Ljudje so bolj vešči spletnega nakupovanja tudi preko mobilnih naprav. Napredek se pozna praktično iz leta v leto.

4… Poslušanje kupcev bi moralo biti na prvem mestu, je tako? Kako predlagaš, da to v praksi podjetniki to opravljajo in kako poskrbijo, da na to nikoli ne pozabijo (na primer, ko prodaja kar naenkrat poskoči)?

Je tako, s tem se 100% strinjam. V praksi to pomeni za nas, da vsaj enkrat mesečno pregledamo vse naše e-maile, pregledamo socialna omrežja, izzive in vprašanja naših kupcev in poizkusimo na ta vprašanja nasloviti oz. jih rešiti preventivno.

5… Kako pomembna je dobra zgodba za spletno prodajo in prisotnost na socialnih omrežij?

Je pomembna. Kako pomembna pa je nehvaležno vprašanje. Odvisno od poslovnega modela in celotne strategije podjetja.

6… Kako začetnik s čim manjšim vložkom pride do prodaje na spletu? Kaj bi svetoval?

Da naj se za začetek nekoliko bolj usmeri na izdelek/na produkt sam. Nato pa naj preizkusi z enim samim marketinškim kanalom in naj se nanj močno fokusira. Naj najde tisto pravo zmagovalno kombinacijo in naj se ne fokusira na preveč različnih aktivnosti hkrati.

7… Je bolje prodajati obstoječim strankam ali iskati nove?

Oboje rezultira v enaki vrednosti - višji prodaji. Načeloma pa velja, da je lažje prodajati obstoječim strankam in veliko bolje za podjetje, da je zmožno konstistenčno najti tudi nove stranke. oboje je izrednega pomena.

8… Je prodajanje na spletu res eno gromozansko eksperimentiranje?

Gromozansko ne, je pa testiranja kar precej. Mi nekaj manjšega testiramo praktično vsak teden, večje spremembe in testiranja pa uvajamo definitivno najmanj enkrat mesečno.

9… Kako pomemben je e-mail marketing zate? Je primeren za čisto vsako panogo?

Izredno pomemben, predvsem pa najbolj profitabilen. Nisem še spoznal panoge za katero e-mail marketing ne bi bil ustrezen. So pa seveda različni pristopi, cilji & strategije.

9… Svetuješ, da se začetnik usmeri najprej na uspeh v Sloveniji, nato šele tujina? In pa še en splošen nasvet za začetnike v spletni prodaji?

Ne, tega ne svetujem. Odvisno od izdelka, storitve, dodane vrednosti, strategije, zmožnosti itd.


NASVET: Začnite & bodite čim bolj odprti na svoji poti za spremembe. Predvsem pa čim več stvari na poti merite, shranjujte & dokumentirajte.

Andraž Gavez je soustanovitelj izjemno uspešne spletne trgovine mojacokolada.si in najhitreje rastočega specializiranega skladiščnega centra v Sloveniji za spletne trgovcev, Fully. Ima več kot 10-letne izkušnje na področju spletne prodaje, med drugim je sodeloval tudi z velikanoma, kot sta Outfit7 in Studio Moderna. Z veseljem vam pomaga na težki poti uspešne spletne prodaje. Pišete mu lahko na email: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.


V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.

Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Najdete nas tudi