Pitch, Prodaja, Marketing

Intervju: Zakaj je kar 84% prodajnih pitchev zanič? 

Če nimamo dobrega nagovora (pitch-a), potem nimamo dobrega izdelka. Vsak podjetnik potrebuje dober pitch, s katerim jasno komunicira pravo vrednost njegove obljube o izkušnji. Dober pitch je zmes dobrega oblikovanja in dobrega trženja. Gre za pravo zavezništvo dveh tradicionalno zagriženih nasprotnikov – designa in marketinga, pravi Peter Bruner, ki se je "pitchanja" učil pri samem "pitch" mojstru, Davidu Beckettu.  

Avtor

Sara K.O.

Datum objave

17. 08. 2021


1… Kako ljudje razumejo "Pitch" in kaj to pravzaprav je?

Ponavadi ljudje pravzaprav sploh ne razumejo kaj "Pitch" je oz. razumejo to kot neko predstavitev ideje ali podjetja. Po delavnici, ki jih izvajam, pa sprevidijo, da je to veliko več kot samo neka predstavitev. Gre za en korak naprej, gre za prodajo h kateri vodi predstavitev, zato mora biti le-ta zelo dobra, če ne odlična, kajti v nasprotnem primeru se prodaja ne zgodi.

Velikokrat "pitch" enačijo tudi s predstavitvijo v živo, pred ljudmi na nekem odru, recimo na startup tekmovanju. Pitch pa je danes prisoten povsod in sicer tako v živo na odru, sestanku, seminarju, v kafiču, na spletnih straneh, družbenih omrežjih itd. Torej vse kar povemo in objavimo je pomembno, saj mora voditi k prodaji, če ne takoj, pa posredno.

2… Zakaj bi moral vsak podjetnik poznati vsaj osnove pitchanja?

Podjetniki velikokrat mislijo, da če dovolj dobro poznajo lasten produkt/storitev, ga znajo tudi prodati oz. ali pa se bo prodajal kar sam :) Ne rabim povedat, da gre tu za napačno mišljenje ane?! Velikokrat pride pri tovrstnih pitchih do napačnega fokusa, kjer podjetniki večinoma predstavljajo prednosti produkta, ne pa kaj je dodana vrednost za potencialnega kupca.

Velikokrat je ta pitch tudi pripravljen za masovno množico ali pa celo za napačno množico ljudi, ki niti niso ciljana publika. Povsem se pa tudi velikokrat pretirava s količino informacij, s katerimi želijo informirati potencialnega kupca, a ga s tem zasujejo in odženejo. Današnji potrošnik je že tako ali tako "bombardiran" z ogromno informacijami z vseh vetrov.

»Predvsem mora vsebovati zgodbo, v kateri se potrošnik prepozna in ga le-ta motivira do nakupa.«

Peter Bruner, Ringolock

3… Kako nam lahko pitch poenostavi življenje in pomaga pri doseganju ciljev?

Ko enkrat razumemo, da gre v bistvu za prodajo in je pitch samo orodje, postane vsebina bolj pomembna in je namenjena relevantni množici ljudi.

S tem ko namenimo več časa vsebini in prilagajanju vsebine našemu profilu potrošnika bo le ta tudi zanj bolj razumljiva in celo privlačna. Takrat se lahko zgodi prodaja, kar pa je cilj podjetniškega pitcha.

4… Kaj je pri oblikovanju pitcha največji problem / kje ponavadi nastane težave?

Težave se predvsem pojavijo pri pomanjkanju časa, da ga podjetniki ne vlagajo dovolj v pitch, pa bi ga morali. Poleg tega pa se ga ne znajo strukturirano lotiti oz. ga prilagoditi za svoje potencialne kupce.

5… Zakaj je kar 84% pitchev zanič?

Trije razlogi: ni priprave, napačen fokus in preveč informacij!

6… Kaj mora po tvojem vsebovati dober pitch?

Predvsem mora vsebovati zgodbo, v kateri se potrošnik prepozna in ga le-ta motivira do nakupa.

7… Je pitch pomemben le za nastop pred potencialnim investitorjem?

Kot sem že omenil ne, je pomemben na vseh ravneh podjetništva in z enim samim ciljem - prodaja. Prav tako lahko del podjetja prodamo investitorju ;)

8… Kako je poznavanje dobrega pitcha tebi pomagalo na poslovni poti?

Dober pitch ti da pozornost publike, prepoznavnost in te pripelje do kupcev. Pitch nam je koristil tudi v tej meri, da smo dobili ogromno medijske prepoznavnosti in opazili so nas tuji kupci, izmed katerih je bil en zelo pomemben, ki je postal tudi naš investitor.

Peter je osvojil tri evropske nagrade za njegove pitche, in sicer The Best Startup of the Year 2015 v Londonu na eCommercce Expu (za poslovni model Wineist), The best Startup of Coinvest Venture Days v Novi Gorici (v imenu podjetja OOSM) in The Best Pitch of Slovenian Startup Winners v Ljubljani (za OOSM). Leta 2015 je svoje znanje širiti in deliti v svojem lokalnem okolju ter širše med slovenske mlade podjetnike kot predavatelj na raznih delavnicah in konferencah, ter preko sodelovanja z Zavodom Mladi Podjetnik, Tehnološkim parkom, Ljubljanskim univerzitetnim inkubatorjem, Zavodom Ypsilon in drugimi. Danes uči in predava o inovativnosti, poslovnem modeliranju, pitchanju in nasploh kako poenostaviti poslovne procese. Treniral je podjetnike tako v Sloveniji, na Hrvaškem (Tehnološki park Zagreb, Varaždin, Plavi Ured…), v Bosni (Spark Mostar, Sarajevo), Švici, Nizozemskem itd. Skupaj je učil že več kot 300 posameznikov. Trenutno se ukvarja s projektom https://www.ringolock.com/sl/ in je dosegljiv tudi na email naslovu: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..


V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.

Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Najdete nas tudi