Zgolj imeti spletno stran danes ni več dovolj. Od kje prihajajo obiskovalci in koliko časa se zadržujejo na strani, bi nas kot podjetnike ali sodelavce v prodaji ali marketingu moralo zanimati. V pogovoru s strokovnjakinjo za digitalni marketing, Ireno Žagar, smo opravili kratek intervju na temo pomembnosti Google analitike za poslovanje. Zaupala nam je tudi tri TOP poročila, ki jih dnevno uporablja.
Sara
01. 07. 2021
1… Osnove Google Analitike si nam pred kratkim predstavila na praktični delavnici za podjetnike. Kaj je Google Analitika in kaj nam omogoča?
Na delavnici smo spoznali Googlovo analitično orodje Google Analytics, ki je super orodje za razumevanje dogajanja na spletni strani. Veliko lažje je razumeti dogajanje oz. obnašanje strank v fizični trgovini. Ko pa gre za spletno trgovino, se moramo za vpogled v dogajanje malce bolj potruditi.
Za to so na voljo različna orodja in eden takšnih je tudi Google Analitika. Poročila, ki so nam na voljo v Google Analitiki nam služijo za lažjo postavitev marketinške strategije, pomaga nam razumeti, kaj na spletni strani dela dobro, kaj naše obiskovalce pritegne oz. spodbudi v nakup in kaj jih iz naše spletne strani odvrača.
Na delavnici smo spoznali Googlovo analitično orodje Google Analytics, ki je super orodje za razumevanje dogajanja na spletni strani. Veliko lažje je razumeti dogajanje oz. obnašanje strank v fizični trgovini. Ko pa gre za spletno trgovino, se moramo za vpogled v dogajanje malce bolj potruditi.
Za to so na voljo različna orodja in eden takšnih je tudi Google Analitika. Poročila, ki so nam na voljo v Google Analitiki nam služijo za lažjo postavitev marketinške strategije, pomaga nam razumeti, kaj na spletni strani dela dobro, kaj naše obiskovalce pritegne oz. spodbudi v nakup in kaj jih iz naše spletne strani odvrača.
»Poročilo Acquisition nam pove, koliko konverzij se je zgodilo na določenem kanalu oziroma preko določenega oglasa.«
V Google Analitiki lahko vidimo na primer:
● kdo in od kod nekdo obišče našo stran (demografski podatki),
● iz katerega kanala je obiskovalec prišel (socialni mediji, email, oglas, …),
● koliko časa se zadržuje na strani in na kateri,
● katere iskalne izraze vtipka v Google Search preden pride do nas (ključne besede),
● kako dela spletna stran (hitrost nalaganja, izhodna stran),
● kateri produkti se najbolje prodajajo, katere promo kode so najpogosteje uporabljene,
● kako gredo obiskovalci skozi prodajni proces.
Poročila, ki jih jaz dnevno spremljam so:
● Acquisition - All Traffic- Source/Medium - s pomočjo katerega preverim od kod prihajajo obiskovalci, koliko časa se zadržujejo na strani in koliko konverzij naredijo glede na določen kanal oziroma oglas. S pomočjo uporabe ‘Secondary Dimension’ se v podatke lahko še bolj poglobimo ter še bolj razumemo dogajanje.
● Conversions - E-commerce - Shopping Behaviour - s pomočjo tega poročila lahko vidimo, kako se obiskovalci gibajo v prodajnem procesu. Koliko jih pride na stran, koliko si jih pogleda produkt in koliko jih nato dokonča nakup. V kolikor v določenem koraku opazimo prevelik upad, lahko začnemo analizirati zakaj do tega prihaja, in kako rešiti težavo (dodati boljši opis produkta, dodati reference, odstraniti nepotreben text,...).
● Behaviour - Site Content - All pages - s pomočjo tega poročila preverimo katere strani na naši spletni strani so najbolj obiskane. Velikokrat to poročilo uporabim za to, da preverim kateri blogi so na naši spletni strani najbolj brani. Najbolj brane ponavadi uporabim v oglasih.
Res je, Google nudi kar nekaj analitičnih orodij. Super je uporabljati Googlova orodja, ker se med sabo enostavno povezujejo. Izpostavila bi, da je na voljo ogromno dobrih marketinških orodij - tudi brezplačnih. Kar se tiče Googlovih orodij, priporočam Google Data Studio za pripravo poročil, z Google Speed Test je dobro preveriti, kako hitro se nalaga naša spletna stran in kaj lahko še popravimo, da se bo nalagala še hitreje. Hitrost je izjemno pomembna.
Nato bi izpostavila Google Optimize, s pomočjo katerega lahko res enostavno delamo različne teste na spletni strani (barva gumba, različen tekst, z gumbom ali brez,...). Google Tag Manager je super orodje za sledenje različnih dogodkov, ki se zgodijo na strani (pritisk točno določenega gumba, ogled določene vsebine, scroll,...). Na podlagi teh dogodkov lahko kreiramo različne skupine ljudi, ki jih lahko nato na primer uporabimo za oglaševanje.
Situacija se ves čas spreminja, tako ali drugače. Covid, IOS spremembe, nova marketinška orodja, novi trendi. Tukaj smo, da se prilagodimo in da podjetjem pomagamo, da lahko hitro sledijo trendom, ki jim pomagajo uresničevati plane in dosegati cilje.
Kot sem že omenila - ves čas so izzivi, ki jih je potrebno sprejeti in reševati enega za drugim. Večkrat opazim, da podjetniki začetniki preveč izhajajo iz sebe in v razvoj posla ne vključujejo svojih partnerjev, potencialnih kupcev. Razlagajte idejo ljudem okoli sebe, sprašujte potencialne kupce, kako jim je ideja všeč in ne porabite preveč časa z izgledom spletne strani in imenom produkta. Za to bo dovolj časa kasneje.
Ireno lahko najdete tudi na spletni strani https://cluekit.com/ ali ji pišete na email naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..
V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.
Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.