Mladi na “Heckatlonu” za svoje težave v šoli iskali primerne rešitve
V zadnjem času velikokrat zasledimo, kako želijo mladi po vsem svetu s svojim glasom prispevati k boljšemu življenju na več področjih. Dajejo nam vedeti, da jim ni vseeno. Želijo biti slišani. Želijo skupaj z odraslimi reševati težave. Tudi v šolah. To so nazorno dokazali tudi na dogodku Heckatlon za mlade - "shekej šolo"-, ki je potekalo v Podjetniškem inkubatorju Kočevje 25. in 26. oktobra 2019. Osnovnošolci iz OŠ Stara Cerkev, OŠ Ob Rinži, OŠ Zbora odposlancev ter dijaki iz Črnomlja so s svojimi idejami prikazali, s kakšnimi težavami se srečujejo v šoli in kje vidijo rešitve le teh.
Skupaj s Podjetniškim inkubatorjem Kočevje, RIC Bela krajina ter mentorji je 17 učencev predstavilo štiri izjemno zanimive ideje za izboljšanje šole ter eno za pametno zabavo mladih. Poleg same ideje so pojasnili tudi na kakšen način bi jo tržili, kdo bi bili ciljni uporabniki, predstavili so poslovni model ter možnosti nadgradnje izdelka.
Na predstavitvi pred petčlansko komisijo so s svojimi kompleksnimi idejami izpostavili slabo komunikacijo med učitelji in učenci, čedalje večje stiske in osamljenost med mladimi, nezadovoljstvo s šolsko prehrano ter pretežke torbe. Starejši dijaki pa so se dotaknili podtikanja drog v pijače.
Slednji so se lotili problema, ki se že dlje časa pojavlja med mladimi in vzbuja zaskrbljenost tako med starši kot njihovimi otroci. “Rešitev te težave vidimo v lističih, ki bi bili indikatorji za vsaj tri najbolj uporabljene droge. Posameznik bi z lističem lahko preveril ali mu je bila v pijačo podtaknjena droga in se na ta način zavaroval pred neprijetnostmi,” so svojo idejo pojasnili srednješolci Klara, Kristjan in Domen iz Črnomlja. Za svojo idejo jim je Podjetniški inkubator Bela krajina podelil nagrado po vavčerju ter jih hkrati pozval, da se skupaj udeležijo dogodka na POPRI.
Na Kočevskem delu pa so člani komisije med udeleženci prepoznali dve ideji, ki bosta podprti po vavčerskem sistemu. Drugo mesto je prejela ideja “Pozabljivi avtomat”, ki sta si ga zamislili Maša in Ula iz OŠ Zbora odposlancev. “Gre za avtomat, ki bi ga imeli v šoli. V njem bi bile potrebščine, ki jih učenci največkrat pozabljajo, poleg tega pa tudi kakšni zdravi prigrizki in zdrave pijače, saj marsikateri učenec v šoli ni zadovoljen z malico,” sta povedali Maša in Ula.
Prvo nagrado so prejeli ravno tako učenci iz OŠ Zbora odposlancev. Dino, Domen, Dea in Lana so se dotaknili boljših odnosov in komunikacije med učitelji in učenci. Kot so povedali si tudi oni želijo bolj spoštljivih odnosov s strani učiteljev in bolj zanimive ter razgibane učne ure. To bi reševali z aplikacijo “Make a shot”, ki bi jo imeli na tablici in ob koncu vsake ure bi učenci prek nje sporočali učiteljem ali jim je bila šolska ura zanimiva, všeč in kaj konkretno pogrešajo pri njej. Na aplikaciji bi imeli tudi možnost sporočati, kako so zadovoljni s šolsko prehrano.
Predstavljeni sta bili tudi dve odlični socialni inovaciji, ki jih je komisija prepoznala kot primere šolskih ambasadorjev. Ela, Sara in Patricija iz OŠ Stara cerkev bi razbremenile šolske torbe in učbenike ter delovne zvezke nadomestile s tablicami. Medtem ko bi otroci iz OŠ Zbora odposlancev pomagali osamljenim in žalostnim učencem, ki jih je iz leta v leto več. “V šoli bi namestili stol v obliki jajca, kjer bi učenci, ki imajo težave, preko slušalk poslušali glasbo ali pa se pogovarjali o svojih težavah z anonimno osebo iz drugega kraja,” so pojasnili Špela, Nuša, Eva, Aleksander in Marin.
Cilj in namen tovrstnih dogodkov je, kot je povedal Uroš Ferlin, eden od mentorjev, da dobijo otroci suverenost pri predstavljanju sebe in zaupanje vase, poleg tega pa vidijo, kako poteka delo v skupinah, kjer se lahko povežejo in izmenjujejo ideje. Ob koncu je izrazil presenečenje in hkrati navdušenje nad mladimi, ki so se lotili globokih problemov kot so osamljenost in neizraženost svojih občutkov. “Presenetilo me je, da ni samo stroka tista, ki v zadnjih letih govori o stiskah med mladimi,
ampak so o tem začeli pripovedovati tudi otroci sami. Navdušile so me njihove kreativne rešitve, ki so jih uspeli predstaviti v samo dveh dneh. Za to je potrebno veliko dela in marsikdo potrebuje veliko več časa, da se celovito loti problema,” je še dodal Uroš Ferlin.
“Z razvojem idej gremo aktivno naprej. Upamo, da še to šolsko leto pomagamo uresničiti nekaj od njih. Skozi take projekte lahko močno spodbudimo inoviranje mladih ter njihovo prepričanje, da lahko njihovi predlogi postanejo realnost, ki pripomorejo k skupnemu dobremu,” je ob koncu tudi dodal Marko Stijepić, direktor Podjetniškega inkubatorja Kočevje.